۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶

توسط راهداری همدان؛

کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران همدانی توزیع شد

کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران همدانی توزیع شد

همدان - کلاه ایمنی رایگان بین شماری از موتورسواران روستای «گراچقا» از توابع استان همدان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی کلاه ایمنی رایگان بین شماری از موتورسواران روستای «گراچقا» از توابع استان همدان توزیع شد.

در این برنامه که در مسجد خاتم الانبیا روستای گراچقا از توابع شهرستان همدان برگزار شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی بین راکبان موتورسیکلت برای ایمن شدن هر چه بیشتر عنوان کرد و گفت: توزیع رایگان کلاه ایمنی برای موتورسواران یکی از راه‌های کاهش تصادفات فوتی است.

مصطفی پناهنده افزود: با توجه به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه حمل و نقل استان، یکی از طرح‌های مهم این حوزه اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت‌سوار است که هر ساله در قالب‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف طرح اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: باید تعداد مصدومین و حوادث موتور سواران را کاهش دهیم و به همین دلیل این اداره کل در روستاهای استان حضور پیدا کرده و با توزیع اقلامی مانند کلاه ایمنی، شبرنگ هایی برای دیده شدن موتورسواران و همچنین ارائه آموزش‌های نظری مردم را نسبت به خطرات پیش رو آگاه می‌کند.

پناهنده ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شوراها و دهیاری‌های روستاهای هدف، زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی حضور و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با این وسیله نقلیه فراهم شده که این طرح در مناطق هدف ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه این اقدام در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در نقاط مختلف و با هدف کاهش تصادفات و پیشگیری از آسیب به موتورسواران انجام می‌شود، یادآور شد: عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی، همچنین استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند

کد خبر 4833262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha